Editorial recommendations

FIRST AND LAST NAME

ORCID: xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

Affiliation (full name of the university)

E-mail: j.k@xxx.pl (the e-mail address provided in the text will be published in the article as a contact to the author, its submission is voluntary)

TITLE: Times New Roman 12, bold., centered, 

INTRODUCTION AND MIDDLE TITLES (Times New Roman 12, normal, centered) 

Basic text: font Times New Roman 12, 1.5 line spacing, text justification, paragraph indentation 1cm, standard margin (2.5cm), no hyphenationw

Citations: Please mark the quoted fragments of source texts with „quotation marks”. Please mark the statements of the respondents, analyzed press or internet statements in italics.

Citations: Please mark the quoted fragments of source texts with „quotation marks”. Please mark the statements of the respondents, analyzed press or internet statements in italics.

In the text we use footnotes: all bibliographic items are referenced / cited with the use of footnotes: Bottom of the page, Times New Roman 10, line spacing 1. Titles of the cited works: italics, we start with the author’s initials. We do not use abbreviations (e.g. idem, ibidem) in the footnotes. All references are placed as Bibliography after the main text.

BIBLIOGRAFIA

Bibliografię zamieszczamy  na końcu tekstu (podajemy wzorce przywoływania pozycji bibliograficznych).

Book:

Cybal-Michalska A., Orientacje proeuropejskie młodzieży. Stan i potrzeby edukacyjne, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2001.

Engwall L. (red.) Missions of Universities, Springer Nature Switzerland, Cham 2020   [https://doi.org/10.1007/978-3-030-41834-2]

Chapter in the book:

Cybal-Michalska A., Education, Literature, and Social Phenomena in the Age of Globalization, [w:] Comparative Perspectives on School Textbooks. Analyzing Shifting Discourses on Nationhood, Citizenship, Gender, and Religion, red. D. Hildebrandt-Wypych, A.W. Wiseman, s. 325-335, Palgrave Macmillan, Cham 2021.

Dudzikowa M., Ku sprawstwu, współpracy i refleksyjności poprzez ich doświadczanie w edukacji szkolnej. Brunerowskie przesłanie w praktyce, [w:] Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, red. M. Dudzikowa, R. Wawrzyniak-Beszterda, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010. 

Article:

Marciniak M., Zaangażowanie społeczno-obywatelskie młodzieży akademickiej jako czynnik chroniący w perspektywie koncepcji resilience, „Rocznik Pedagogiczny” 2019, 42, 181-196 [DOI 10.2478/rp-2019-0012]

Vives-Cases C, Sanz-Barbero B, Ayala A, Pérez-Martínez V, Sánchez-SanSegundo M, Jaskulska S, Antunes das Neves AS, Forjaz MJ, Pyżalski J, Bowes N, Costa D, Waszyńska K, Jankowiak B, Mocanu V, Davó-Blanes MC., Dating Violence Victimization among Adolescents in Europe: Baseline Results from the Lights4Violence Project, „International Journal of Environmental Research and Public Health” 2021; 18(4), 1414 [https://doi.org/10.3390/ijerph18041414]

Internet sources – access date in the format: [access: dd.mm.yyyy]

McPherson K.E., Kerr S., Morgan A., McGee E., Cheater F.M., McLean J., Egan J., The association between family and community social capital and health risk behaviours in young people: an integrative review, „BMC Public Health” 2013, vol 13, article 971, https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2458-13-971 [dostęp: 15.08.2019].

Reports, laws, etc.:

Centrum Badania Opinii Społecznej, CBOS, Poczucie wpływu na sprawy publiczne i zaangażowanie obywatelskie, Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa 2012, http://www.cbos.pl [dostęp: 11.12.2018].

Ustawa z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Dz. U. z 1982., nr 35, poz 1356 (z późn. zm).

IN THE FILE AFTER THE BASIC TEXT AND THE BIBLIOGRAPHY, WE PROVIDE DATA ON THE AUTHOR AND THE TEXT IN ENGLISH ACCORDING TO THE FOLLOWING SCHEME

Author: First and last name

Title: full title in English

Keywords: 3-6 keywords 

Discipline: 

Language:

Document type: we indicate the type of text (e.g. Article)

Summary: (max. 250 characters)